4 lucruri de reținut despre diete

Multe persoane urmează diete care, chiar dacă nu îmbolnăvesc organismul subit, nu sunt totuși indicate, unele fiind chiar periculoase. Pentru a pierde din kilograme și a scădea nivelul colesterolului, nu este nevoie să ne pustiim organismul, ci trebuie avute în vedere câteva reguli simple și de bun simț.

1. Avem nevoie de probiotice

Acestea sunt bacteriile „bune” de care avem nevoie în intestine, pentru a ajuta la digestie și a echilibra hormonii.

2. Organismul nostru are nevoie de grăsimi!

Este adevărat că grăsimile animale sunt destul de discutabile, însă uleiurile vegetale sunt surse splendide de acizi grași esențiali, fără de care suntem apatici, obosiți, fără energie. Plus că aceștia asigură o piele netedă, suplă, tânără. O dietă fără grăsimi duce la boală. Oricâte kilograme în plus ați avea și oricât v-ați grăbi să le dați jos în mod drastic, nu renunțați la o linguriță de ulei presat la rece adăugată în salata zilnică (sau pe cartofii copți, de exemplu).

3. Nu folosiți îndulcitori artificiali

Dacă sunteți la dietă, vreți probabil să renunțați total la zahăr. Și foarte bine faceți. Însă nu îl înlocuiți cu aspartam sau cu alți îndulcitori regăsiți pe raftul „dietetic” al supermarketului (nu pot să nu reamintesc că multe supermarketuri încă fac confuzia între dietetic și ecologic, astfel că adesea acest gen de produse sunt toate la același raion). Puteți alege siropul de agave, care are o poziție glicemică joasă. Dacă doriți dulce, luați ciocolată neagră cu minim 72% cacao, fiind plină de nutrienți (și nu crește pofta de mai mult dulce). Sau amestecați o lingură de cacao cu miere, știut fiind că, nepreparată termic, pudra de cacao este unul dintre cele mai sănătoase alimente.

4. Evitați alimentele cu grăsimi hidrogenate

Când citiți etichetele, pe lângă evitarea alimentelor cu E-uri, evitați-le și pe cele cu grăsimi hidrogenate. Acest tip de grăsimi este contraindicat, ele fiind îndelung procesate: margarină, frișcă vegetală, majoritatea dulciurilor obișnuite etc. Pe lângă că nu conțin acizi grași esențiali, aceste grăsimi slăbesc capacitatea organismului de a absorbi substanțe nutritive provenite din alte surse.

18 comentarii

  1. Am intrebat-o pe mama cum e cu aspartamul ca stiam ca ea a facut partea de cercetare in Romania. Mi-a spus ca mult mai periculoase sunt zaharina si ciclamatul, care sunt cancerigene. Aspartamul se poate produce si biologic, nu chimic, inlocuind fenilalanina cu microorganisme. brevetul e la ea, dar la noi in tara nu vrea nimeni sa produca asa ceva :)
    Inca o idee de afaceri :)

  2. sideris

    Aspartamul era un exemplu, e bine de mentionat si clasica zaharina, desigur ;)

  3. Eu vreau să ştiu cum poate cineva să mănânce ciocolată neagră :-S Am luat într-o zi în ideea de ciocolata mai ‘sănătoasă’ şi am scuipat-o toţi cei care am încercat-o: eu, d, husband şi mama :). Eu ca eu, că n-am baut cafea niciodată şi să zicem că înţeleg, copilu’ la fel, dar cafengii înrăiţi au cedat şi ei. O fi semn să nu mai mănânc cioco deloc? :((((

  4. Eu sunt adepta mierii, mai ales ca e foarte sanatoasa. Intr-o dieta, daca iti calculezi bine caloriile, iti permiti o lingurita de miere pe zi, cu care poti sa indulcesti o cafea + 2 cesti de ceai. Preferabil ceai verde, dar eu iubesc si ceaiul de musetel :)

  5. sideris

    Diana, pana nu demult si eu ma intrebam cum as putea tolera ciocolata neagra. Acum m-am obisnuit cu ea – e si o strategie sa mananc mult mai rar ;)

    Olivia, eu nu sunt atat de drastica, merg si mai multe lingurite de miere pe zi :).

  6. si mai este chestia aia cu „fa ceva, astfel incit corpul tau sa consume mai multe calorii decit cele pe care le-ai inghitit in ziua respectiva”. scuzati formularea, sper ca ideea e cit de cit clara:)

    ma tem ca ma paste si pe mine o oaresce cura, iau niste medicamente pentru stomac care imi fac o foame ceva de speriat si anul asta as zice ca n-am facut mai deloc sport. 1+1… :(

  7. uite vroiam si eu sa intreb daca la noi se gaseste sirop de agave. si daca da unde exact? e drept nu prea haladui eu prin magazine bio, legume am din gradina :P, dar cand am mai intrat prin bucuresti nu am reperat asa ceva. tot aud de pe la oameni din state ca e foarte bun etc.

  8. am sa mai perseverez cu atentie. cine stie, poate de data asta chiar gasesc.

  9. Asa, foarte pe fuga – cica fructoza e ok, in loc de zahar (chiar si in loc de cel brun).
    Diano, mnaim mnaim ciocolata neagra! Eu sunt moarta dupa ea (asta nu inseamna ca nu mananc si de aialalta :D); da-mi placeee! Alla a scuipat=o si ea, da’ are vreme sa se obisnuiasca, alta nu-i dau :P
    Iar la grasimi – uleiul de peste! Sau pestele gras, ma rog. Bun si sanatos! (cui ii place).

  10. sideris

    Asa e, pestele gras e foarte sanatos – iar pentru vegetarieni/vegani, o alternativa de acizi grasi esentiali ar fi uleiul de in.

  11. Da, daca poti sa-l inghiti si sa-l tii in stomac :))

    Dar te obisnuiesti la un moment dat.

  12. sideris

    Cred ca are acelasi efect si pus peste o salata ;) Sa il inghiti gol este dificil, intr-adevar.

  13. mierea mi se pare sanatoasa in teorie… in realitate productia de miere adevarata e in scadere datorita chimicalelor utilizate in agricultura… totusi in magazine apare in continuare destula „miere”, care de multe ori data la rece ramane in continuare lichida. de ce oare? :)
    fructoza cred ca luata direct din fructe e sanatoasa… citisem undeva ca extrasul gasit nu ar fi asa de bun… daca gasesc informatia o sa o postez.
    eu folosesc stevia pe post de indulcitor si uneori, foarte rar zahar brut.
    si urasc ciocolata neagra :D

  14. Fructoza e departe de-a fi sanatoasa. Macar pentru faptul ca favorizeaza depunerea grasimilor. :)
    Stevia insa e o alternativa buna.

  15. cum pot să intru în posesia quinoa ? Am început o dietă cu germeni de grâu şi orz, lucernă, mei, seminţe de in, de floarea soarelui şi pt.că am puţin mai mare colesterolul şi tensiunea decât ar fi normal după 6 luni de tratament alopat fără rezultate, am recurs la vâsc şi alimentaţia mai sus menţionată.

  16. sideris

    Paula, quinoa am gasit numai in magazine bio. Posibil insa sa fie si la naturiste, desi eu peste tot unde am intrebat in Timisoara nu aveau.

Scrie-ne părerea ta

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Navigate