Cum să mâncăm în mod isteț legumele

Sunt simple sugestii personale, desigur că orice completări sunt binevenite.

După cum am mai scris pe blog, săptămânal am bucuria de a intra în posesia „coșului” cu legume de la sat, cultivate fără îngrășăminte chimice (programul ASAT). Însă adesea, din lipsa timpului necesar pentru a găti, s-a întâmplat să nu reușesc să consum aceste verdețuri, astfel că am căutat metode mai sănătoase și mai rapide de preparare a lor. De foarte mare ajutor în această dilemă a fost blenderul. Iată deci niște idei ca să consumăm cât mai multe legume, îndeosebi crude, fără fierbere, coacere sau prăjire:

1. Întâi și întâi, fiți deschiși la noi gusturi, arome și texturi; nu presupuneți automat că nu vă va plăcea ceva ce nu ați mai încercat până acum.

2. Diversificați – nu rămâneți la cartofi și morcovi fierți în fiecare zi; încercați sfecla, spanacul, conopida, dovlecelul, chiar dacă în copilărie nu vă plăceau.

3. Când preparați salate, nu vă limitați la salata verde ca ingredient, adăugați în ea semințe de in, fulgi de drojdie inactivă, tărâțe de grâu, ulei de măsline aromat cu busuioc sau busuioc crud, felii crude de sfeclă roșie, conopidă mărunțită la robotul de bucătărie etc. Aceste elemente au important aport de substanțe nutritive, iar salata este cadrul în care le putem combina optim.

4. Preparați supe reci la blender – aici câteva sugestii de combinații cu care se poate jongla, iar aici o rețetă de supă de roșii fără foc.

5. Folosiți un storcător și faceți sucuri din orice: morcovi, țelină, sfeclă roșie, frunze de ridichi sau morcovi etc. Dacă aveți doar blender, faceți „smoothie”, adăugând puțină apă rece peste vegetale, miere și suc de lămâie. Ideal este să combinați legume cu fructe și cu frunze verzi proaspete. Personal, folosesc blenderul, astfel se consuma și fibrele fructelor/legumelor, care prin stoarcere ar fi îndepărtate.

4 comentarii

  1. de o buna bucata de vreme si eu am introdus in dieta foarte multe legume crude, consumate sub diferite forme. e foarte important sa nu le omoram, cum am invatat din pacate de la mama si bunica, care fierbeau ciorbele pana le iesea sufletul!

    iti recomand reteta de gazpacho a inei, e o bunatate!

  2. sideris

    Este deja in „caietul de retete”, programata a fi preparata cat de curand :)

  3. Legumele sunt foarte foarte bune, ele contin vitamine, imi plac nespus de mult :), mai ales morcovul

  4. Si salata verde e foarte buna, dar pacat nu mai e pe piata, a trecut vremea ei

Scrie-ne părerea ta

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Navigate