Mâncarea contează!

La recomandarea unei cititoare, m-am uitat la documentarul Food Matters. De unde titlul acestei postări.

Dacă sunteți deja pe acest blog, sigur aveți idee despre ce înseamnă hrana sănătoasă, astfel că voi reda doar câteva idei suplimentare pe care mi le-am notat din acest documentar, idei pe care le consider ajutătoare. Aceasta pentru că mă surprinde cât de multă lume moare de cancer. Este ceva inadmisibil. Dacă nu ne-am umple corpul de mici otrăvuri, care însă se tot adună și se tot adună, așa ceva ar putea fi prevenit.

Dacă avem grijă de organismul nostru, acesta nu se va îmbolnăvi. Nu putem mânca orice, dacă vrem să ne vindecăm sau să prevenim bolile.

Prepararea termică a hranei trebuie evitată pe cât posibil sau, cel puțin, la fiecare masă trebuie să avem 51% hrană crudă pe lângă hrana preparată termic. Deci mereu cu un pic mai multe crudități.

Vitaminizarea este importantă – probabil nu este foarte greu să purtăm mereu în geantă o cutie de vitamina C. Aici aș vrea să menționez și un lucru învățat din altă parte, și anume că este mai bine ca vitaminele să fie luate separat, nu sub formă de complex de multivitamine.

Dimineața, pe stomacul gol, se bea cât de multă apă posibil (1 litru ar fi ideal), pentru detoxifierea organismului. Chiar înainte de cafea, dacă obișnuiți să beți cafea. Acest truc este unul ridicol de simplu, dar atât de puțină lume îl respectă. Organismul trebuie curățat de impurități și mai ales de hrana plină de toxine, abia apoi putând fi adoptat un regim organic, sănătos.

Mâncarea, pe lângă că este bine să fie crudă cât de mult posibil, este bine să provină din culturi care nu au fost stropite cu insecticide și pesticide; deci cât mai multă hrană organică. Trebuie evitate alimentele rafinate și cu conservanți. Ce trebuie consumat cât mai mult: acele superfoods, adică alimentele pline de vitamine și antioxidanți: nuci, alune, caju, coacăze, ghimbir, ulei de in etc.

9 comentarii

  1. Ce bine ma simt ca articolul descrie exact modul meu de viata :D Mierea e minunata, pe mine m-au obisnuit de mica cu paine cu unt si miere la micul dejun, am in plan acelasi lucru pt Matei, nu m-a durut vreodata stomacul desi la regimul meu de studentie trebuia sa ma ulcer :)
    Nu iau medicamente decat daca nu se mai poate, nici lui Matei nu-i dau.
    Hrana cruda.. oricum nu-mi place sa gatesc, din puctul meu de vedere as manca si carnea cruda dar se uita oamenii ciudat la mine (cu chinezii m-as intelege bine).
    Singura problema e cu apa, nu stiu daca beau un litru toata ziua, d-apai pe stomacul gol dimineata, iac (ar fi mai simplu daca ar fi un litru de vin :D). In schimb sunt fan ceai verde de iasomie.
    Foarte fain articolul :)

  2. Ar fi ideal ca lumea sa fie informata asupra a ceea ce mananca. Imi aduc aminte de o discutie purtata cu o doamna cu al carei catel se joaca Daria in parcul de catei… ii povesteam de ce am renuntat la carne si ce se intampla in abatoare. Reactia ei a fost: „Nu stim ce mancam, mama, nu stim ce mancam.”

    Spuneai de hrana cruda. Eu una ador legumele crude, rod tot ce prind mai ceva ca un soarec :) Dar am observat ca sunt multi care refuza cu obstinatie sa manance macar o rosie cruda, mai ales fara sare (ca „nu are gust”…).

    Iar ceaiul verde si uleiul de in (daca il poti inghiti) sunt adevarate minuni!

    Pentru uleiul de in am un truc: stau cu o cana de ceai sau o lingura de iaurt langa mine, ca sa il iau imediat dupa ce inghit uleiul. Asa se mai „spala” gustul din gura.
    Si din cate am aflat, se poate inlocui uleiul de in cu doua linguri de seminte de in (pentru cine nu poate suporta gustul).

  3. Anamaria

    In ultima vreme ma gandeam ca lumea zice NU carne, DA legume si fructe proaspete! Dar oare chiar sunt asa sanatoase aceste vegetale crescute atat de nesanatos (nu ma refer la cele organice sau crescute cu grija in propria gradina)? Incep sa am mari indoieli…Cred tot mai mult intr-un echilibru si sabuinta in ce cumperi, de unde cumperi si cat mananci, cred in citirea cu atentie a ingredientelor pe fiecare produs, cred ca merita sa-ti cheltui banii pe niste produse neprocesate si nezapacite atata industrial, produse simple si cat mai pure (macar sa aduc un venit aceluia care isi bate capul cat de cat pt sanatatea mea, decat celui care imi vinde ‘gogosi’). Sunt curioasa ce rezultate ar avea un studiu : efectele consumului moderat de carne de pui organica versus legume si fructe crescute cu chimicale (asa cum sunt majoritatea in ultima vreme)!

    Referitor la semintele de in, eu fac paine acasa si macin semintele de in si le adaug in aluat, f bun!:) La fel macin semintele de in (seminte organice) si le adaug in iaurt cu fructe (iaurt cu fructe facut de mine). Sa incercati, merita, e f bun si hranitor, iar semintele macinate proaspat au un gust interesant, o textura super. Iar ceaiul verde e intr-adevar miraculos, daca chiar nu suporti gustul, poti adauga frunzulite de menta, putina lamaie. Polenul= alimentul perfect, complex!
    Numai bine,
    Anamaria

  4. De obicei vegetarienii, veganii si adeptii unei alimentatii sanatoase nu cumpara fructe umflate de chimicale. Fiecare se aprovizioneaza dintr-un anume loc. Eu una „imi fac plinul” din propria gradina de la tara. Si mereu am si iarna numai bunatati (ardei copti, vinete congelate, zacusca si sucuri naturale din rosii, etc.).

    La noi carnea bio e aproape inexistenta. Nu am auzit pana acum sa se gaseasca la noi carne de pui bio, de exemplu.

  5. Am văzut şi eu documentarul. Mi-a dispărut apetitul pentru carne, oricum mănânc carne foarte rar, dar acum cred că dacă voi mai vrea vreodată carne de pasăre, mă voi duce în provincie şi voi gâtui o găină nevinovată care scurmă pe marginea drumului.

    Într-un documentar despre importanţa nutrienţilor în tratarea bolilor, un medic spunea că atunci când consumăm alimente gătite, se activează sistemul imunitar al organismului nostru, alimentele gătite fiind identificate ca patogen; se suprasolicită astfel sistemul imunitar, de aceea nu recomanda alimente gătite. În plus, nici unul dintre testele realizate de un institut din SUA nu a reuşit să evidenţieze efectele negative ale depăşirii dozei zilnice recomandate de vitamine, s-a concluzionat că efectul dăunător al depăşirii despre care ne avertizează medicii şi etichetele este un mit, că de fapt medicii habar nu au de nutriţie, ei sunt instruiţi să amâne inevitabilul cu substanţe farmaceutice. Medicii de la acest institut obţinuseră remisia permanentă a unor tipuri de cancer cu perfuzii de vitamina C în cantităţi de mii de ori mai mari decât cea recomandată, vitamina B12 a avut efecte spectaculoase asupra unor pacienţi cu grave deficienţe ale sistemului nervos, care nu mai vorbeau şi nu mai reacţionau la stimuli…
    M-am lungit…voiam să susţin cu argumente ce ai zis tu de superfoods :) Unele fac minuni.

  6. sideris

    Va multumesc pentru completari, sunt nemaipomenit de pretioase!

  7. violeta

    multumesc pentru ca mi-ai permis sa public linkul :

    http://www.petitieonline.ro/petitie-p61682048.html

    este vorba despre o incercare de a interzice adoptarea codex alimentaris in Romania. Nu stiu cat de eficienta este sau ce rezultate concrete are, dar este de ajuns, cred eu, daca oamenii vor fi informati. mult succes in ceea ce faci :)

  8. Buna, sideris! Doresc sa te intreb daca este bine sa folosesc uleiul de in presat la rece si pt ten. Stiu ca este un bun antioxidant si contine OMEGA 3. Asta ca alternativa la uleiul de canepa!
    Multumesc anticipat pt rapsuns!

  9. sideris

    Hm, nu am gasit opinii in legatura cu folosirea lui externa, stiu ca asigura o piele sanatoasa daca este consumat.

Scrie-ne părerea ta

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Navigate