Avantajele și dezavantajele comenzilor online

Personal, comand aproape totul online. Și, deși per ansamblu sunt mulțumită de existența acestei posibilități, există și câteva dezavantaje în domeniu…

Să începem cu dezavantajele:

plata transportului: costă în jur de 20 lei – asta dacă alegi curieratul. De altfel, depinde de cât anume din transport poate suporta fiecare magazin în parte (unele nu suportă absolut nicio parte din costul livrării și nici nu cer virarea banilor în cont de către firma de curierat, deci trebuie să plătiți și rambursul banilor, putându-se ajunge până la 35 lei). Sincer, chiar dacă este mai scump, îl prefer poștei, datorită rapidității. Și mai ales pentru că nu presupune ambalaj suplimentar, cum se cere la poștă, deci este mai ecologic. Este mai ecologic prin curier și pentru că expeditorul nu trebuie să completeze hârtii de aviz și mandat la poștă. O rezolvare ca să nu plătești taxa de transport ar fi să te „asociezi” cu alte prietene și sa comandați împreună, ajungând astfel la o sumă pentru care plătește magazinul online transportul sau, dacă magazinul nu îl suportă, măcar plătiți fiecare mai puțin.

– tot apropo de ambalaj, este drept că se folosește acea cutie de carton pentru colete, pe care nu am folosi-o dacă am cumpăra din magazine „aievea”, dar din experiență vă spun că nu se găsesc în magazinele „reale” produse atât de calitative și ieftine ca în magazinele virtuale. Plus că în domeniul bio numărul magazinelor online din care poți alege este mult mai mare decât cel al magazinelor „terestre”.

greșelile curierilor și ale poștei: spargerea conținutului din colete, pierderea mandatelor, pierderea coletelor poștale (pentru că ele se pot evapora, dacă nu știați…), livrări târzii, neprimirea avizului, pachete foarte murdare, că nici nu știi de unde să le apuci… Cu poșta nu am avut experiențe decât în calitate de expeditor, dar la curierat am pățit foarte des ca, deși pe colet scria clar „livrare numai sâmbătă”, să îmi fie livrat vineri sau joi. Altă „pățanie” ar fi ca, dacă agentul nu te-a găsit acasă, să ți se spună la telefon de către firma de curierat că trebuie să te deplasezi tu la sediul lor pentru a ridica pachetul, deși tu ai plătit pentru curierat ca sa primești coletul la ușă! Bineînțeles că acest lucru nu se justifică, ei având obligația sa reîncerce livrarea la un interval stabilit de comun acord cu destinatarul.

Avantaje:
nu mai trebuie să te gândești ce sa îmbraci când ieși la cumpărături, poți comanda în pijama.
– nu te deplasezi, deci economisești timp și benzina. Probabil vei spune că și curierul risipește benzină livrând colete, însă el are zilnic aceeași rută, pe care o efectuează oricum.
– poți comanda în weekend și la orice oră, inclusiv seara foarte târziu.
eviți înghesuiala din mall-uri și dificultatea găsirii unui loc de parcare.

Pentru orice alte idei pro și contra, vă aștept în secțiunea de comentarii.

13 comentarii

  1. Şi mie îmi place să cumpăr online. De câte ori merg prin magazine, ori mă sâcâie angajaţii magazinului, ori mă sfătuiesc prost. Când cumpăr online mă pot gândi în voie, pot compara preţurile şi mă pot informa despre produse, pot citi opinii…

  2. Mamica Bio

    si mie tot asta mi es pare cel mai mare avantaj :)
    pot sa o „lalai” prin vitrina ore intregi, sa pun in cos, sa sterg din cos, sa mai caut si pe alte site-uri, sa compar preturi si costuri de transport fara sa ma simt jenata sau presata sa cumpar ceva – ehe, imi ia cate o „zi de munca” sa fac o comanda :D

  3. Cateva dezavantaje care imi vin acum in cap, eu fiind genul cumparator online dedicat:
    – rapiditatea livrarii (in majoritatea cazurilor ai nevoie de produse repede, meaning same day sau a doua zi – cel putin asta e cazul meu)
    – unele produse sunt riscant de cumparat online (haine, incaltaminte, parfumuri etc) – cel putin la haine eu am tot cumparat de la Otto si Louis (echipamente moto) si in jumatate din cazuri masurile nu-mi erau bune, desi comandam aceleasi masuri intotdeauna
    – lipsa stocului neafisata pe site
    In rest, numa’ avantaje :)

  4. sideris

    La haine si incaltaminte nu m-am aventurat inca, recunosc, din acelasi motiv cu marimile…

  5. Pe mine m-a deranjat mult la cumparaturile online faptul ca platesti transportul separat si, de cele mai multe ori, esti obligat sa folosesti o anumita firma de curierat, desi tot tu platesti transportul.

    Eu am preferat sa imi fac un calcul si sa suport eu costurile legate de transport. Orice firma de curierat acorda preturi preferentiale in urma unui contract si in functie de vanzari. Eu am incercat 4 firme pana sa ma decid asupra uneia. Si in acest timp am avut parte de cele mai stupide intamplari (Timisoara e orasul cu cele mai multe probleme, nu a fost livrare fara reclamatie :) )

    Tot la minus as trece faptul ca nu poti pipai/mirosi produsele,si de obicei nu ai timp/chef sa astepti mostre (daca se ofera).

    Dar la plus…numai vanzatoarele nesuferite si agasante si tot iese bine balanta :). Plus ca te gandesti si razgandesti de o suta de ori. E infinit mai comod.

  6. sideris

    Diana, super comentariu. Asa e, sunt destule intamplari in Timisoara, stiu din proprie experienta, ca destinatar… (produse primite sparte, colete livrate in alte zile si in alte locatii s.a.m.d.). Din pacate, desi si eu am testat mai multe firme pentru magazinul meu, pana la urma am ajuns tot la Fan, au acoperirea cea mai buna. Astept cu drag si interes orice contraziceri insa :) Voi tine cont de ideea ta si voi posta posibilitatea clientilor de a-si alege ei curierul care sa le livreze coletul – este o idee foarte buna si perfect justificata (stiu ce alergii am eu la anumite firme de curierat :) )

    PS: Acum am observat ca m-ai adaugat in Blogroll. Iti multumesc si te-am adaugat si eu.

  7. Pentru unele produse pe care nu le pot cumpăra din ţară nu mă deranjează să aştept până vin şi nici să plătesc transportul. Asta e…

  8. Hei, esti in blogroll de mult timp :))

    Referitor la curier, eu am incercat Fancurier, Curiero, inca-unul-pe-care-nu-mi-l-aduc-aminte si urgent curier. Am avut parte de cele mai incredibile experiente :). Ca au sunat la client la usa la ora 17.00, au asteptat pana la 18.00 si au plecat, mai vin maine. Si clientul vorbea cu mine la telefon si ii astepta cu usa deschisa sa gaseasca casa mai usor. Ca au sunat la telefon si nu raspundea nimeni cand de fapt nu aveau un nr de telefon. Nu raspundea nimeni la tel 3 zile. Ca nu e trecuta adresa completa in sistem, era doar pe plic dar nu se obosise nimeni sa verifice. Toate astea in Timisoara. Plus colete deteriorate rau. Am ramas la Urgent-curier, singurii cu care nu am avut nici o problema ever.

    In plus, daca inchei un contract cu ei, preturile sunt ceva mai mici. Si se renegociaza dupa 1-2 luni. Poti obtine un pret foarte bun, un cost pe care sa il poti suporta tu. Ma rog, asta e ideal.

    Uite, chiar acum am scris pe blog si de tine, ca esti urmatoarea pe lista la produse bio, si uitandu-ma pe site, efectiv mi-au stat in gat cei 20 lei :). Sunteti 3 fete care imi plac mult, vreau musai sa comand de la fiecare, deci comenzile nu vor fi foarte mari. Sa platesc un sfert din suma pe transport mi se pare mult. Si nu, sa n-aud de posta romana :)

    Hai ca m-am intins….

  9. sideris

    Diana, ai dreptate. Din pacate, fiind la inceput si, precum observi, practic cele mai mici adaosuri posibile la aceste marci, inca nu imi permit sa suport integral costul transportului. Sigur ca la asta tind si sper ca in viitor sa se intample acest lucru. Voi studia insa Urgent Curier, cum ai spus.
    Multumesc de comentariu!

  10. Mamica Bio

    Eu am incheiat contract cu Alo Curier si ieri s-a finalizat cu succes prima livrare Bucuresti-Cluj, in 24h!Pentru Bucuresti si limitrof am obtinut tarife super ok, mai ales daca se face plata prin transfer bancar – asa ca deocamdata sunt multumita. Sa vedem insa cum evolueaza, ca am de gand sa le fac mistery shopping :D. Eu nu am avut pana acum nici o tangenta cu Posta Romana, si va intreb sincer : e chiar asa de rau? Am adaugat si eu optiunea asta si ma gandesc serios sa o scot…

  11. sideris

    Din pacate, prea putina lume foloseste optiunea de virament bancar.
    Legat de posta, am avut experiente abia acum, cu magazinul… O fi doar in Timisoara, nu stiu, dar am dat zeci de telefoane si am intrebat zeci de persoane pana a reusit cineva sa ma lamureasca de fapt ca pot trimite de pe firma (initial mi-au spus ca nu se poate asa ceva decat prin contract, dar logic, persoana – unica – ce putea semna contract, nu era niciodata de gasit); de asemenea, acum imi vireaza posta banii in cont, dar nimeni nu a stiut sa imi spuna cand, cum – abia la oficiul din Bucuresti mi-au spus la telefon ca miercurea se vireaza. Unele pachete au ajuns surprinzator de rapid, altele surprinzator de tarziu. Trebuie sa fie si clientii diligenti si sa verifice la oficiul lor postal daca le-a sosit coletul, caci adesea avizele nu sosesc (am patit foarte des). Plus ca trebuie invelis suplimentar si legat cu sfoara la colete, completat aviz+mandat unde abia iti incape sa scrii corect adresa si contul firmei etc. plus ca Olivia mi-a zis ca inca se practica furtul din colete etc.
    Daaaar ii inteleg pe clientii ce aleg posta, pentru ca este mai ieftina.

  12. sideris

    Ah, am uitat sa precizez ceva: initial la posta mi s-a zis ca nu am voie cu etichete imprimate pe colete, doar scris de mana cica… Pana la urma am dat de un oficiu mai rezonabil unde imi primeste coletele cu eticheta aplicata… Tot felul de „aventuri” am avut cu posta si zilnic ma astept la altele noi :)))) (ras amar)

Scrie-ne părerea ta

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Navigate