Ce ne facem totuși cu celulita?

Adevărul…

Celulita este un fenomen neplăcut, frecvent și de care nu prea putem scăpa. Vedem adesea zeci de fotografii nepreclucrate cu vedete, mai ales top modele, unde se vede clar că și ele au celulită… iar dacă ele nu reușesc să o elimine, cu atâția bani, sport, tratamente speciale… cred că rezultă clar concluzia.

Ce putem face totuși pentru ameliorarea celulitei? Să o luăm pe pași:

Mișcarea ca mod de viață

Înainte de toate, oricât de leneșe suntem, sau de obosite, să încercăm să facem, chiar și acasă, gimnastică pentru fese, șolduri și abdomen. De exemplu, seara înainte de duș, 15-20 de minute de exerciții cu gantere (genuflexiuni și fandări). Flotările, tracțiunile, cățărările – de asemenea sunt eficiente. E ok și de 3-4 ori pe săptămână. De asemenea, să învățăm să mergem cât mai des pe vârfuri, să ne facem obicei în a urca scările de la bloc pe vârfuri. Să spunem adio liftului sau scărilor rulante. Să ne obișnuim să mergem mai mult pe jos, în ritm susținut.

Ce mâncăm și ce nu

  • să evităm carbohidrații răi, din care fac parte orezul alb, făina albă, pastele, gogoșii, prăjiturile, pâinea albă, cerealele rafinate, majoritatea produselor ce vin într-o cutie, acadelele, alimentele fast food și pizza. Carbohidrații buni sunt: orezul brun, toate legumele și fructele
  • să nu eliminăm totalmente grăsimile din regim: uleiul de măsline, și chiar și uleiul de floarea soarelui, presate la rece, sunt elemente esențiale, în cantități rezonabile, atât timp cât nu le folosim la prăjeli
  • dacă sunteți amatoare de dulce, evitați sub orice formă dulciurile pe bază de zahăr rafinat. Zahărul rafinat se găsește însă și în conserve de tot felul (îl găsim și în castraveții murați din supermarket!) și în sosuri, ketchup-uri. Sunt alternative la zahăr și sugerez folosirea lor, nu este greu deloc, vă spune o împătimită a dulciurilor
  • vă recomand să renuntați, încet-încet, la mezeluri, pateuri, crenvurști. Alternativa: carnea albă (pui sau pește), însă niciodată afumată
  • evitați complet cașcavalul; înlocuiți-l cu brânza din sursă sigură
  • evitați, de asemenea, complet, margarina; folosiți unt în locul ei
  • evitați produsele ce conțin grăsimi vegetale hidrogenate. Acestea sunt responsabile de creșterea nivelului colesterolului în sânge. Grăsimile vegetale nu sunt nocive per se, uitați-vă pe etichetă să nu fie hidrogenate.

Exfolierea pielii

Pentru aspectul exterior al pielii, faceți-vă obicei în a vă oferi o exfoliere uscată a întregului corp, înainte de duș, nu după. Folosiți o perie de corp cu mâner de lemn și nu foarte aspră sau o mănușă pentru exfoliere uscată, apoi intrați la duș, pentru curățarea pielii de celulele moarte eliminate prin periaj. Puteți păstra zațul de la cafea într-un recipient și să îl folosiți ca exfoliant suplimentar în timpul dușului, de 2 ori pe săptămână, este un truc natural și extrem de folosit de top modele pentru a îmbunătăți aspectul pielii în zonele afectate de celulită.

Hrănirea pielii

După duș, puteți folosi uleiuri sau loțiuni anti-celulită sau pentru fermitate, însă ar trebui să ne lămurim că ele nu au efect spectaculos, ca în reclame. Unele au ingrediente încălzitoare, care ajută prin masaj, însă nu rezolvă problema celulitei. Așa că, dacă tot le folosiți, fie și doar pentru hidratare, cumpărați produse organice, care măcar nu transportă în piele chimicale, ci substanțe hrănitoare, active.

Scrie-ne părerea ta

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Navigate